Sunday, February 6, 2011

Komunikasi itu penting

Bila kita ada sedikit krisis hanya kerana salah faham, mesti akan ada rasa menyesal sbb adanya salah faham tu kan.. Nolie neh seorg yg sgt sensitif. Sejak kecik lagi satu family tahu yg nolie neh mmg seorg yg sgt mudah merajuk & berkecil hati...Sbb tu org kata nolie neh manja. Tapi rajuk nolie x lah lama. Just say sorry nolie akan ok semula. Akak nolie ada cakap, dalam perhubungan neh mmg selalu akan ada salah faham. Ada yg bila marah akan bercakap menyuarakan kemarahan, dan ada yg akan diam sampaikan kadang2 kita sendiri x tahu kenapa dia diam dan kenapa dia marah.. Tapi bagi nolie, nolie x suka tindakan diam tu. nolie lebih suka berbincang walaupun dlm keadaan yang bertengkar berbanding diam dan terus x nak berhubung. Tapi x semua boleh ikut cara nolie..Akak nolie ada cakap gak, dalam hubungan mesti ada komunikasi. kalau kita kecik ati atau marah, beritahu, jgn ambil tindakan diam. Lepas kahwin nanti, banyakkan bincang walaupun ada salah faham. Jangan sorang keluar rumah, sorang kurung dalam bilik. Itu yg jadi punca perceraian. Nolie agak bersyukur sbb En. Tune nolie susah nak marah apa lagi naik tangan. Tapi kadang2 org lelaki neh terlupa yg kata2nya boleh membuatkan org perempuan tersinggung walaupun pada dia x ada apa2 pun. Akak nolie cakap, dugaan bertunang mmg macam tu. Banyak sangat salah faham. cuma akak nolie nasihatkan nolie supaya nolie jaga perangai n perasaan. Makin dah dekat nak kahwin, makin banyak masalah yg mungkin akan timbul kalau selalu nak besarkan hal yg kecil. Akak nolie ckp, dalam hal kali neh, semua x salah..cuma masing2 x faham maksud dalam hati masing2.Itu sebab komunikasi yg kurang baik antara kami.. So, komunikasi amat penting untuk pastikan hubungan sentiasa dalam keadaan yang baik dan bahagia..

Nota kaki : erm... Nolie betul2 rindukan En. Tune sebab dah lama x dpt borak ngn dia....

2 comments:

anaztasias nora aira said...

nolie : saya pun dulu ada rasa gitu. banyak2 sabar ek :) cheers !!

nolie said...

Tima kasih :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...