Wednesday, April 6, 2011

Demonstrasi menangkap ular

Kat sekolah petang tadi ada demo tangkap ular oleh anggota KPA. Sempena aktiviti kokurikulum neh, pihak sekolah jemput KPA untuk buat demo menangkap ular..Budak2 nampak excited lah tapi adegan jerit2 tetap ada..Bukan pompuan yg dok jerit, dak laki pun sama. Cikgu2 pun sama jugak haha..lawak pun ada. So, nolie nak cite sikit apa yg perlu kita buat kalau kita terserempak dengan ular (eh..x de kene mengena ngn majlis kahwin topik neh hahaha)

1. Kalau korang terserempak ngn ular masa korang dating lah kan (erkk =_='') korang jangan bergerak langsung. Sebab, bila korang gerak jek ular tu akan cuba untuk mematuk. Kalau korang diam, ular tu pun diam dan x lama lepas tu dia pun pergi.
2. Sekiranya korang dibelit, jangan lah meronta-ronta. Rileks dan bertenang.

Tu antara cara yg kita kene tahu sekiranya kita terserempak dgn makhluk licin neh. Tapi bila fikir balik, kalau dah terserempak dgn ular, x kan lah x panik kan. Boleh ke nak rileks2.



Nampak x kepala ular tu naik? Dia melompar tau sebelum tu..

Masa neh mulut ular neh belum di salotip..jadi ular neh agak agresif. Lepas tutup mulut dia, ular tu terus lemah

pegawai neh bagi free klu nak bergambo ngn ular hahaha..

lah..neh gambo bila lak neh? ular mana lak sesat neh? haha..neh gambo tahun lepas kat melaka..muka cuak tu =P

2 comments:

lind said...

tips yg berguna. tp rasanya tak mampu nak ikut kalo ular dah depan mata haha

nolie said...

2 lah pasal lind, haha..Tapi mmg betul kalau kita diam dia x kcu kita pun

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...